Orkla sine merkevarer er et løfte gitt og et løfte holdt. Deres mange merkevarer gjør hver dag bedre med lokale, bærekraftige tjenester og produkter som skaper glede. Orkla ønsket en arbeidsplass som reflekterte deres arbeidskultur, deres ansatte og deres høyt respekterte merkevarer. Et sted hvor innovasjon kan blomstre.
Behov og drømmer:
Orkla er stolt av sin organisasjonskultur og ønsker en fysisk plass som speiler Orkla sine kjerneverdier modig, inspirerende og til å stole på. Det er et stort spend i Orkla sine arbeidsrutiner. De trenger derfor områder som oppmuntrer og tilrettelegger for samarbeid, og områder hvor folk kan jobbe fokusert alene uten distraksjoner.
Men en bærekraftig profil er det viktig for Orkla å jobbe mot den høyest mulige miljø-klassifikasjonen. Dette medfører tydelige og positive føringer for interiørarbeidet på arbeidsplassen. Orkla sin unike kultur er bygget opp rundt deres folkekjære merkevarer og de trenger et sted hvor disse blir representert. Et sted for små hjelpere i hverdagen.
Innsikt og løsning:
Orkla sin visjon «din venn hver dag» fyller hvert hjørne av arbeidsplassen. Den sterke og gjenkjennelige tilknytningen til Orkla sin organisasjonskultur gjennom farger, merkevarer og lyssetting fører til bedre motiverte ansatte.
På Orkla sin arbeidsplass er forbrukerne og merkevarene stjernespillerne hele året rundt. Hele første etasje er blitt et publikumsområde med frisør, kafé, bakeri, restaurant og innovasjonssenter. I resepsjonen finnes det en pop-up-butikk som profilerer forskjellige merkevarer hver uke. Dette skaper en atmosfære hvor innovasjon kan skinne. Den bærekraftige profilen er synlig gjennom bruk av møbler og materialer. Vi gjenbrukte mange av de gamle møblene ved å reparere dem og gi dem nytt liv.
Vi har skapt en arbeidsplass hvor ansatte kan føle seg hjemme, samtidig som de aldri glemmer deres visjon og ønske om å levere troverdige og inspirerende merkevarer til oss – forbrukerne.
Oppsummert: Make room for innovation
Behov og drømmer:
Orkla er stolt av sin organisasjonskultur og ønsker en fysisk plass som speiler Orkla sine kjerneverdier modig, inspirerende og til å stole på. Det er et stort spend i Orkla sine arbeidsrutiner. De trenger derfor områder som oppmuntrer og tilrettelegger for samarbeid, og områder hvor folk kan jobbe fokusert alene uten distraksjoner.
Men en bærekraftig profil er det viktig for Orkla å jobbe mot den høyest mulige miljø-klassifikasjonen. Dette medfører tydelige og positive føringer for interiørarbeidet på arbeidsplassen. Orkla sin unike kultur er bygget opp rundt deres folkekjære merkevarer og de trenger et sted hvor disse blir representert. Et sted for små hjelpere i hverdagen.
Innsikt og løsning:
Orkla sin visjon «din venn hver dag» fyller hvert hjørne av arbeidsplassen. Den sterke og gjenkjennelige tilknytningen til Orkla sin organisasjonskultur gjennom farger, merkevarer og lyssetting fører til bedre motiverte ansatte.
På Orkla sin arbeidsplass er forbrukerne og merkevarene stjernespillerne hele året rundt. Hele første etasje er blitt et publikumsområde med frisør, kafé, bakeri, restaurant og innovasjonssenter. I resepsjonen finnes det en pop-up-butikk som profilerer forskjellige merkevarer hver uke. Dette skaper en atmosfære hvor innovasjon kan skinne. Den bærekraftige profilen er synlig gjennom bruk av møbler og materialer. Vi gjenbrukte mange av de gamle møblene ved å reparere dem og gi dem nytt liv.
Vi har skapt en arbeidsplass hvor ansatte kan føle seg hjemme, samtidig som de aldri glemmer deres visjon og ønske om å levere troverdige og inspirerende merkevarer til oss – forbrukerne.
Oppsummert: Make room for innovation